УМО учителей белорусского языка и литературы

Учебно-методическое объединение учителей белорусского языка и литературы

 

Андреева Елена Михайловна, учитель белорусского языка и литературы, первая категория

Крисенкова Наталья Леонидовна, учитель белорусского языка и литературы, высшая категория

Шпартова Татьяна Николаевна, учитель белорусского языка и литературы, высшая категория


Учебно-методическое объединение учителей
белорусского языка и литературы

Андреева Елена Михайловна – учитель белорусского языка и литературы
Крисенкова Наталья Леонидовна – учитель белорусского языка и литературы
Шпартова Татьяна Николаевна – учитель белорусского языка и литературы

План работы вучэбна-метадычнага аб’яднання
настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры
на 2025/2026 навучальны год

Пасяджэнне №1

Тэма: “Тэкстрацэнтрычны падыход на ўроках беларускай мовы як умова
фарміравання ў вучняў грамадзянкасці, патрыятызму, павагі да гісторыі
роднага краю, яго культуры, традыцый; фарміраванне ў вучняў сістэмы
маральных каштоўнасцей, сацыяльна адобраных паводзін, спосабаў
прадуктыўнай камунікацыі праз змест вучэбнага матэрыялу па беларускай
літаратуры”.
Пытанні для абмеркавання:
1. Формы,метады і прыёмы фарміравання і развіцця чытацкай адукаванасці
навучэнцаў;
2. Развіццё навыкаў аналітычнай працы з тэкстам для фарміравання
эмацыйнага і сацыяльнага інтэлекту як кампанентаў функцыянальнай
адукаванасцівучняў;
3. Функцыянальныя і змястоўныя магчымасці навучальных дапаможнікаў па
беларускай мова і літаратуры як сродак развіцця чытацкай адукаванаці;
4. Тэксты новай прыроды (інтэрнэт-публікацыі,мультымедыйныя
прэзентацыі,інтэрактыўная інфаграфіка) як рэсурс фарміравання;
5. Вынікі работы за I чвэрць(арганізацыя кантролю ведаў вучняў,рэалізацыя
адукацыйных праграм,работа з вучнямі,якія маюць высокую мытывацыю да
навучання, а таксама з нізкім узроўнем паспяховасці.
Пасяджэнне №2

Тэма: “Удасканаленне прафесійнай кампетэнтнасці настаўнікаў па пытаннях
выхання і развіцця асобы вучняў сродкамі вучэбных прадметаў “Беларуская
мова” і “Беларуская літаратура”.
Пытанні для абмеркавання:
1. Сучасныя вучэбныя заняткі па беларускай мове і літаратуры ў кантэксце
фарміравання функкцыянальнай адукаванасці вучняў;
2. Вынікі работы за II чвэрць(арганізацыя кантолю ведаў вучняў,рэалізацыя
адукацыйных праграм,работа з вучнямі,якія маюць высокую матывацыю да
навучання,а таксама з нізкім узроўнем паспяховасці;

3. Адаптацыя вучняў 5 класаў,пераемнасць у захаванні
форм,метадаў,прыёмаў работы на ўроках беларускай мовы і
літаратуры,факультатыўных зняткаў.

Пасяджэнне №3

Тэма: “Выкарыстанне інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій і
элементаў сучасных адукацыйных тэхналогій на ўроках беларускай мовы і
літаратуры”.
Пытанні для абмеркавання:
1. Інфарматыўна-камунікатыўныя тэхналогіі на ўрокахбеларускай мовы і
літаратуры ў кантэксце фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў;
2. Фарміраванне функцыянальнай адукаванасці вучняў на ўроках беларускай
мовы і літаратуры з дапомогай сучасных,у тым ліку інфармацыйна-
камп’ютарных тэхналогій і метадаў навучання (развіццё крытычнага
мыслення,праблемнае навучанне,адкрытая прастора і інш.).

Пасяджэнне №4

Тэма: “Нарматыўнае прававое і навукова-метадычнае забеспячэнне
адукацыйнага працэсу па вучэбных “Беларуская мова” і “Беларуская
літаратура” на 2026/2027 навучальны год”.
Пытанні для абмеркавання:
1. Аналіз работы ВМА за 2025-2026 навучальны год:
-аналіз алімпіяднага руху: праблемы, перспектывы;
-якасць і выкананне навучальных праграм у 2025-2026 навучальным годзе;
-аб якасці падрыхтоўкі вучняў 9, 11 класаў да выніковай атэстацыі і
выпускных экзаменаў;
2. Справаздача настаўнікаў аб выніках рабогы над метадычнымі тэмамі
самаадукацыі;
3. Абмеркаванне папярэдняга плана работы ВМА на 2026/2027 навучальны
год (прапановы, рэкамендацыі, асноўныя напрамкі дзейнасці); анкетаванне,
дыягностыка прафесійных цяжкасцей настаўнікаў беларускай мовы і
літаратуры.